Esencija GDPR-a je da korisnik zna za što se njegovi podaci koriste. To mu se mora objasniti jednostavnim jezikom, kako bi mogao dati privolu’, pojašnjava nam konzultantica Ana Keglović Horvat
Da hrvatske kompanije nisu bile spremne za primjenu GDPR-a potvrđuje pad web stranice Agencije za zaštitu osobnih podataka. Mnogi su implementaciju odgađali do zadnjih trenutaka. Problem s navalom korisnika na web stranicu gdje pojašnjava propis imala je i konzultantica Ana Keglović Horvat koja smatra da će spomenuti propis globalno podići razinu zaštite osobnih podataka.
“Esencija GDPR-a je da korisnik zna za što se njegovi podaci koriste. To mu se mora objasniti jednostavnim jezikom, kako bi mogao dati privolu, i to s ‘Da, prihvaćam’. Korisnicima, odnosno kako ih Uredba naziva, ispitanicima, daje se kontrola nad vlastitim podacima. Ako kupite nešto s Amazona, vi morate znati što Amazon radi s tim podacima. Ne smiju se postavljati uvjeti, primjerice više se neće moći dogoditi da morate dati e-mail adresu da bi s interneta skinuli elektroničku knjigu. GDPR ne razlikuje primjerice frizerski salon i Facebook. Razlika je jedino u količini prometa, ali pravila su ista. I jedni i drugi prikupljaju podatke”, pojašnjava konzultantica Keglović Horvat.
Pročitajte više na www.vijesti.rtl.hr ovom linku.
Foto: www.vijesti.rtl.hr