Članak u kojem je naša Ana odgovarala na pitanja novinara Ri Portalaobjašnjava kako Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) značajno ograničava preprodaju osobnih podataka od strane kompanija. Glavne promjene su:
-
Kraj preprodaji bez privole: Kompanije više ne mogu slobodno preprodavati vaše osobne podatke (npr. za marketinške kampanje) bez vaše izričite i specifične privole.
-
Pravo na informaciju: Imate pravo znati tko, zašto i na koji način obrađuje vaše podatke.
-
Pravo na pristup i ispravak: Možete zatražiti pristup svojim podacima i njihov ispravak ako su netočni.
-
Pravo na brisanje (“pravo na zaborav”): Možete zatražiti brisanje svojih podataka pod određenim uvjetima.
-
Pravo na prigovor: Možete se usprotiviti korištenju vaših podataka za direktni marketing.
GDPR stavlja pojedinca u središte kontrole nad njegovim osobnim podacima i zahtijeva od kompanija da budu transparentnije i odgovornije u njihovoj obradi.
“U osnovi, svaka osoba mora imati potpunu kontrolu nad vlastitim osobnim podacima, a tvrtke moraju biti transparentnije i odgovornije u postupku obrade tih podataka.” istaknula je Keglović Horvat.
Članak objavljen na riportal.net







